NOU ! (1996)

 

REENGINEERING

       

        “Reengineering-ul (reproiectarea) īntreprinderii –

Manifest pentru o revoluţie īn managementul afacerilor”

de Michael Hammer şi James Champy –

fondatorii şi promotorii Reengineering-ului.

ESTE CARTEA CARE A LANSAT

CONCEPTUL DE REENGINEERING.

Un bestseller internaţional, publicat acum şi īn limba romānă.

 

“Reengineering...” nu este o disciplină tehnică, de inginerie.

Este inovarea managementului, un nou curent īn management.

 

        Reengineering – profunzimea şi curajul cu care trebuie regāndite procesele din īntreprinderi – de la cele economico-financiare la fluxurile de activităţi, de documente şi de informaţii, la valorificarea resurselor umane. Este opusul – sau, dacă se doreşte, complementul – “īmbunătăţirii continue”, vizānd nu procente de eficientizare, ci multipli, atingerea de paliere calitativ noi, inimaginabile altminteri.

 

        Autorii au pus pe copertă lozinca provocatoare: “Uitaţi ceea ce ştiaţi despre felul cum trebuie să meargă īntreprinderea – aproape totul este greşit!” Toată cartea este o pledoarie īmpotriva prejudecăţilor manageriale, pentru abordarea – şi reabordarea – realistă şi curajoasă a misiunii şi a viziunii firmei, a funcţionalităţii ei interne.

 

        Lectura cărţii este atractivă, datorită caracterului ei practic, concret – şi īn acelaşi timp tonic, optimist, pasionat, impregnat cu nuanţe de humor şi cu o plăcută accesibilitate a exprimării. Exemplele şi studiile de caz sunt din cele mai variate domenii: reţele de distribuţie, reparaţii de avioane, IBM, facturare, Ford, Kodak, General Motors, Xerox, asigurări, Hewlett-Packard, cercetare-dezvoltare, produse farmaceutice, bunuri de consum, editarea de felicitări, reţele de restaurante fast food, telecomunicaţii...

 

        Totul – pe fondul şi cu suportul  informatizării avansate.

 

Cooeditarea traducerii: SCIENTCONSULT şi Editura Tehnică, 1996